گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایل الکترونیکی که دقت بالایی در انجام کار ها داشتند بشر به راحتی و آسایش رسید. این ابزارهای دقیق و دوست داشتنی آن چنان در زندگی بشر تاثیر گذار هستند که زندگی بدون این وسایل تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.

پیشرفت تکنولوژی به حفظ امنیت نیز بسیار کمک کرده است. با افزایش جرم و جنایت و دزدی ها نیاز به تجهیزات امنیتی بسیار بیشتر از قبل احساس میشود.

تجهیزات و ابزارهای امنیتی ساخته شده در افزایش راندمان کاری و جلوگیری از ضرر و زیان بسیار موثر هستند. از وسایل امنیتی که برای هر فروشگاه لازم و ضروری است گیت فروشگاهی است.

امیدواریم خواندن این مطالب باعث افزایش آگاهی شما نسبت به گیت فروشگاهی و نحوه ی عملکرد آن ها شود.

گیت فروشگاهی چیست؟

گیت فروشگاهی آنتن هایی هستند که برد الکترونیکی داخل آن ها قرار داده شده است و همچون یک ناظر وظیفه شناس در ورودی فروشگاه ها نصب میشود و در صورتی که کسی قصد داشته باشد کالا ها را به سرقت ببرد با آژیر کشیدن و آلارم دادن فروشنده یا صاحب مغازه را مطلع میکند.

البته گیت فروشگاهی نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد بلکه به کمک تگ های سخت یا لیبل های کاغذی این کار را انجام می دهد.

تگ ها و لیبل ها روی کالا ها نصب میشوند و در صورتی که کسی قصد داشته باشد آن ها را بدون اجازه از فروشگاه خارج کند به گیت فروشگاهی پیغام میفرستند و گیت با دریافت پیام یا پالس به صدا در می آید.
تگ های ضد سرقت و لیبل ها کاربردی مشابه هم دارند اما از لحاظ ظاهری و ابعاد با هم متفاوتند. تگ های ضد سرقت پلاستیکی هستند و بسیار مقاوم و به وسیله ی سوزنی که درون آن هاست روی کالاهایی مثل لباس قفل میشوند و فقط به کمک دستگاه جدا کننده ی تگ باز میشوند.

لیبل ها اما متفاوت از تگ هستند. روی کالا هایی که امکان نصب تگ سخت وجود ندارد لیبل چسبانده میشود. لیبل ها برچسب های مسطحی هستند که روی کالاهای کوچک مثل جواهرات و شیشه های کوچک حاوی مایع مثل عطر و داروها چسبانده میشوند و عملکردشان از طریق امواج رادیویی است.

برای خنثی کردن لیبل ها آن ها را مقابل دستگاه مخصوصی قرار میدهند تا با سوزاندن کد های روی لیبل آن ها را غیر فعال کند.
تگ ها را باید از کالا جدا کرد اما لیبل ها را پس از خنثی کردن میتوان با کالا از فروشگاه خارج کرد.

کاربرد گیت فروشگاهی

امروزه اکثر فروشگاه ها و مغازه های بزرگ و کوچک را با دوربین مدار بسته تجهیز میکنند و از این طریق امنیت فروشگاه ها را تامین میکنند اما آیا دوربین مدار بسته به عنوان یک ابزار امنیتی کافی است؟

خیر. زیرا دوربین های مدار بسته زمانی کاربرد دارند که سرقت اتفاق افتاده است و به کمک دوربین ها میتوان سارق را پیدا کرد اما گیت فروشگاهی با به صدا در آمدن در لحظه ی سرقت فروشنده را آگاه میکند و از وقوع سرقت جلوگیری میکند.

اینجاست که کاربرد گیت فروشگاهی مشخص میشود پس برای تامین امنیت فروشگاه های بزرگ که انسان ها قادر به انجام آن نیستند، وجود دوربین مدار بسته و گیت فروشگاهی با هم ضروری است. گیت فروشگاهی از ابزار های امنیتی است که برای هر فروشگاه ضروری است و بدون وجود آن امنیت اجناس و کالا ها به خطر میفتد.

انواع گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی انواع مختلفی دارد که آن ها را معرفی میکنیم:
گیت فروشگاهی RF: این گیت با تگ ها و لیبل های هم فرکانس خود کار میکند. گیت فروشگاهی RF با امواج رادیویی در محدوده ی ۲ تا ۱۰ مگاهرتز کار میکند. از خصوصیات این گیت باید به نصب سریع، عملکرد بالا و قیمت مناسب اشاره کرد. اما ایرادی که دارد این است که ممکن است دستگاه با گیت های هم فرکانسی که در اطرافش وجود دارد مثلا در فروشگاه همسایه، دچار تداخل امواج شود و به درستی کار نکند.
گیت فروشگاهی AM: این گیت با فرکانس های ۵۸ کیلوهرتز کار میکند و نسبت به سایر گیت ها عملکرد بهتری برای اجناس فلزی دارد و دقت آن بالا تر است و محدوده ی بیشتری را پوشش میدهد. البته قیمت این گیت ها نسبت به نمونه های دیگر بالا تر است.

گیت فروشگاهی دسته دوم

گیت ها کالای مصرفی نیستند که تنها یک بار مورد استفاده قرار بگیرند بلکه میتوان برای مدت طولانی از آن ها استفاده کرد. اگر قصد راه اندازی فروشگاه دارید اما نمی خواهید هزینه ی زیادی صرف خرید گیت کنید میتوانید نوع دسته دوم این کالا را خریداری کنید. زیرا قیمت گیت فروشگاهی دسته دوم نسبت به گیت آکبند کمتر است؛ البته به شرطی که دستگاه آسیب ندیده باشد و به درستی کار کند.

همانطور که میدانید گیت ها در برابر ضربه و فشار حساس هستند و برای اینکه آسیب نبینند باید از ضربه فیزیکی و فشار در امان بمانند. نزدیک بودن کابل های برق به گیت باعث آسیب رسیدن به آن میشود.

همچنین کالاهای تگ دار نباید خیلی به گیت نزدیک باشند زیرا گیت دچار خطا میشود و به اشتباه آلارم میزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *